9. Dani hrvatskog pršuta u Rijeci

Slika /slike/Priopcenja/IMG-20230421-WA0013.jpg
Ravnatelj Uprave za stočarstvo i kvalitetu hrane Zdravko Barać je u petak, 21. travnja 2023. godine, u nazočnosti izaslanika predsjednika Republike Hrvatske Željka Jovanovića, zamjenika župana primorsko goranskog Petra Mamule, gradonačelnika Grada Rijeke Marka Filipovića te potpredsjednika za poljoprivredu i turizam Hrvatske gospodarske komore Dragana Kovačevića sudjelovao na okruglom stolu na temu novog programskog razdoblja u proizvodnji zaštićenih pršuta, koji je održan u okviru 9. Dana hrvatskog pršuta u Rijeci.

Riječ je o manifestaciji izložbenog tipa koja okuplja brojne subjekte prehrambene industrije i obrađuje važna pitanja u sektoru pršutarske proizvodnje u Hrvatskoj, uz radionice na temu novih tehnologija u proizvodnji pršuta.

Ravnatelj Barać ovom je prigodom istaknuo kako je hrvatskim proizvođačima pršuta iz Programa ruralnog razvoja isplaćena potpora veća od 7 milijuna eura, i to kroz podmjere koje se nastavljaju i u novom programskom razdoblju 2023.-2027., a potiču novo sudjelovanje u sustavima kvalitete, aktivnosti informiranja koje provode skupine proizvođača te ulaganja u preradu, marketing i razvoj poljoprivrednih proizvoda te iznio podatak da se u Hrvatskoj godišnje proizvede oko 450 tisuća komada pršuta.

Hrvatska se danas ponosi s 42 poljoprivredna i prehrambena proizvoda čiji naziv je registriran kao zaštićena oznaka izvornosti ili zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla na razini cijele Europske unije, po čemu je na visokom 7. mjestu među državama članicama. Među tim proizvodima zaštićenu oznaku zemljopisnog podrijetla nose Krčki pršut, Drniški pršut i Dalmatinski pršut, a zaštićenu oznaku izvornosti Istarski pršut / Istrski pršut.

Ministarstvo poljoprivrede kontinuirano ulaže u politiku kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, što je prilika za podizanje konkurentnosti naše poljoprivrede i prehrambene industrije kao i za bolje pozicioniranje domaćih proizvoda na sve zahtjevnijem tržištu. Na kraju, prepoznatljivost proizvoda povezana je i s prepoznatljivošću područja na kojem se proizvodi, a što doprinosi jačanju turizma, ali i održivom razvoju ruralnih područja.
 

Pisane vijesti