Europska komisija objavila je pozive za podnošenje prijedloga za programe promocije europskih poljoprivrednih proizvoda u svijetu i unutar EU s ciljem podizanja razine svijesti o vrijednostima poljoprivrednih proizvoda i visokim standardima koji se primjenjuju u proizvodnji, povećanju konkurentnosti i potrošnji europskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda. Na ovaj se način želi podići razina svijesti o sustavima kvalitete Europske unije i njihovo prepoznavanje kao i povećanje tržišnog udjela poljoprivrednih i određenih prehrambenih proizvoda Europske unije, s posebnim naglaskom na ona tržišta u trećim zemljama koja imaju najveći potencijal za rast te ponovno uspostavljanje redovnih tržišnih uvjeta u slučaju ozbiljnog poremećaja na tržištu, gubitka povjerenja potrošača ili drugih specifičnih problema.
Iz proračuna Europske unije u 2018. godini ukupno je dostupno169 milijuna eura za promociju za sve EU članice.
Na stranicama Europske komisije objavljeni su:
POZIV NA PODNOŠENJE PRIJEDLOGA ZA 2018. JEDNOSTAVNI PROGRAMI.
(Bespovratna sredstva za mjere informiranja i promocije u vezi s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama u skladu s Uredbom (EU) br. 1144/2014 Europskog parlamenta i Vijeća)
i
POZIV NA PODNOŠENJE PRIJEDLOGA ZA 2018. PROGRAMI U KOJIMA SUDJELUJE VIŠE KORISNIKA.
(Bespovratna sredstva za mjere informiranja i promocije u vezi s poljoprivrednim proizvodima koje se provode na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama u skladu s Uredbom (EU) br. 1144/2014 Europskog parlamenta i Vijeća)
Mjerama informiranja i promocije mogu se obuhvatiti sljedeći proizvodi:
Podnositelji prijave (organizacije predlagateljice) moraju biti:
Financijski doprinos Europske unije jednostavnim programima na unutarnjem tržištu iznosi 70 % prihvatljivih rashoda, a u trećim zemljama iznosi 80 % prihvatljivih rashoda.
Preostale rashode snose isključivo organizacije predlagateljice. Stopa sufinanciranja za programe u kojima sudjeluje više korisnika na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama iznosi 80 % prihvatljivih troškova. Nova revidirana pravila, sa širim opsegom mjera i bitno većim proračunom trebala bi djelovati na otvaranje novih tržišta bilo na unutarnjem tržištu Europske unije ili na tržištima trećih zemalja.
Sufinanciranje višegodišnjih projekata usmjerenih ka pronalaženju novih tržišta i promicanju poljoprivrednih proizvoda unutar Europske unije i na tržištima trećih zemalja započelo je u prosincu 2015. godine.
Projekti se provode pod motom \"Uživajte, to je iz Europe\".
„Prepoznatljivost domaćih proizvoda na zajedničkom tržištu i u trećim zemljama podiže potrošnju i kroz turističku ponudu. Ovo je prilika našim proizvođačima za promidžbu svojih proizvoda EU novcima. Hrvatska proizvodi cijelu paletu proizvoda čije je promoviranje prihvatljivo kroz ovu mjeru, pa pozivam korisnike da se prijave i iskoriste ova sredstva.“
- izjavio je ministar Tomislav Tolušić.